علت نم دادن دیوار و سقف دستشویی

تشخیص نم دادن سرویس بهداشتی

وجود رطوبت و نم در سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه خسارات زیادی به ساختمان ایجاد می کند، درصورتی که برای رفع نم در سرویس بهداشتی سریعا اقدام نکنید باعث رشد قارچ، جلبک و کپک می شود که این کار برای سلامت خانواده مضر است و باعث افزایش هزینه در تعمییر نشتی حمام و سرویس های بهداشتی می شود.

نشانه های رطوبت و نم در سرویس بهداشتی چیست؟ نم و رطوبت می تواند به شکل های مختلف خود را نشان دهند که عبارتند از:

  • دیده شدن رگه های زرد تا قهوه ای تیره بر روی دیوار سرویس بهداشتی و حمام
  • لق شدن کاشی ها
  • تغییر رنگ دیوار و سقف
  • پوسته پوسته شدن دیوار
  • کپک زدن درز بین کاشی ها
  • پیچیده شدن بوی “نا”، نم و رطوبت در فضای دستشویی و حمام

علت نم دادن دیوار دستشویی و حمام

رطوبت همیشه در سرویس های بهداشتی و حمام وجود دارد که این رطوبت یک امر طبیعی است و به خودی خود مشکلی به وجود نمی آورد، اما وقتی نم در حمام و سرویس های بهداشتی وجود داشته باشد با یک مشکل جدی روبه رو هستید و باید هر چه سریع تر علت نم دیوار و سقف را پیدا و جهت رفع آن اقدام کنید.

علت نم دادن دیوار دستشویی ؛ روشویی

اولین قسمتی که لازم است تا بررسی شود روشویی و سیستم های لوله کشی آن است. چکه کردن آب از روشویی باعث می شود به مرور زمان آب از درز بین کاشی های نفوذ کند و به سطح زیرین عایق نفوذ کنند.

علت نم دادن سرویس های بهداشتی ؛ لوله‌های فاضلاب

لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام می تواند یکی دیگر از علت های نم دیوار یا سقف باشد.
در بیشتر ساختمان ها به خاطر عدم استفاده از لوله باکیفیت و عدم عایق بندی آن ها این اتفاق می افتد و باعث می شود رطوبت لوله های فاضلاب به واحد های زیرین منتقل شود.
این نوع مشکل یکی از رایج ترین علت های نم دیوار می باشد که ممکن است باعث ایجاد مشکل برای ساکنین اون ساختمان باشد، حالا چگونه بفهمیم که علت نم سرویس بهداشتی و حمام از لوله فاضلاب می باشد؟

یکی از ساده ترین و سریع ترین کار ها استفاده از دستگاه های نشت یاب هست، این نوع دستگاه های به صورت کلی به دو نوع تقسیم می شوند، دستگاه های مادون قرمز و دستگاه های حرارتی؛ این نوع دستگاه ها برای پیدا کردن منشا نم زدگی مناسب هستند و شما می توانید بدون خرابی دیوار یا سقف علت نم را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *